Być jak Ignacy „Nauka pełna energii”
to program oświatowy dla szkół podstawowych, którego organizatorem jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza.
W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie Zespołu Szkół w Piotrkowie przystępujący do programu rozpoczęli pierwsze zajęcia. Uczestnicy zdobywają wiedzę o wielu różnych rodzajach energii, wykonują doświadczenia ucząc się przy tym pracować metodą naukową.
Młodzi odkrywcy z klasy szóstej przesłali raport z dotychczasowej pracy i zdobyli pierwsze punkty.
PRZEWODNIK CZY IZOLATOR?
To temat zajęć zrealizowanych w listopadzie. Uczniowie budowali obwody elektryczne, następnie wykorzystując zgromadzone przedmioty (np. metalowy klucz, drewniany klocek, plastikowa nakrętka, korek), sprawdzali czy przewodzą one prąd elektryczny.
Opiekunowie projektu:
Dominika Poniewozik
Iwona Adamska - Staniak
Lubelski Program Wczesnego Wykrywania, Leczenia i Terapii Zaburzeń Komunikacyjnych u Dzieci Rozpoczynających Naukę Szkolną
W roku szkolnym 2019/2020 oraz 2020/21 w szkołach na terenie gminy Jabłonna będzie realizowany Lubelski Program Wczesnego Wykrywania, Leczenia i Terapii Zaburzeń Komunikacyjnych u Dzieci Rozpoczynających Naukę Szkolną, który w założeniu obejmie wszystkie dzieci z klas pierwszych. Zasadniczym celem Programu jest wzrost wykrywalności i ograniczenie występowania zaburzeń słuchu, głosu i mowy.
W realizacji Programu będą uczestniczyli eksperci z UMCS. Audiolodzy będą badać słuch u dzieci, ale przy okazji również głos i mowę. To pozwoli na wykrycie nieprawidłowości i skierowanie potrzebujących dzieci do pogłębionej diagnostyki w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Lublinie. Ponadto, dzieci z wykrytymi zaburzeniami w przetwarzaniu bodźców słuchowych zostaną objęte bezpłatną terapią w ramach Programu. Koordynatorem regionalnym została Edyta Śliwińska- logopeda szkolny, która uczestniczyła w szkoleniu na Wydziale Humanistycznym UMCS w Lublinie dnia 25 września 2019r. Program szkolenia obejmował m.in. zagadnienia z zakresu fizjologii i patologii słuchu, mowy i głosu, podstawy diagnostyki i terapii, podstawy badań przesiewowych oraz organizację Programu.
EDUKACJA EKOLOGICZNA
Sprawozdanie z działań podjętych w ramach edukacji ekologicznej w Zespole Szkół w Piotrkowie w roku szkolnym 2022/2023.
W ramach edukacji ekologicznej w Zespole Szkół w Piotrkowie podjęto następujące działania:
- podczas godzin z wychowawcą wychowawcy klas przeprowadzili pogadanki dotyczące segregowania odpadów i sposobów zmniejszania ich produkcji
- wychowawcy klas udali się do „Szkolnego Kącika Segregacji Śmieci”, aby szczegółowo omówić zasady segregacji śmieci i przeznaczenia poszczególnych kontenerów
- koordynatorzy projektu opracowali regulamin, a następnie ogłosili konkursy w dwóch kategoriach wiekowych:
- w klasach I – VI – rodzinny konkurs na rymowankę o tematyce ekologicznej
- w klasach VII – VIII – konkurs na prezentację multimedialną o tematyce ekologicznej
Wśród zgłoszonych prac wyłoniono i nagrodzono po dwie prace z każdej kategorii wiekowej.
Prace konkursowe zostały zaprezentowane na tablicy na korytarzu szkolnym.
Wyróżnione prezentacje multimedialne (za zgodą ich autorów) zostały zaprezentowane uczniom klas IV-VIII na godzinach z wychowawcą.
- koordynatorzy projekt przeprowadzili debaty klasowe na temat ograniczenia produkcji śmieci i ich zgubnego wpływu na środowisko
- podczas lekcji techniki zrealizowany został temat „Wtórne wykorzystanie odpadów”
Koordynatorzy projektu:
Joanna Grzegorczyk
Iwona Adamska - Staniak